• BIST 9693.46
  • Euro 34.5977
  • İstanbul 14 °C
  • Ankara 22 °C

Gazipaşa seferleri öncesi destek istendi

Havalimanı terminal binasında yapılan toplantının açılış konuşmasını Havalimanı Müdürü Cengiz Aşıklı yaptı. Gazipaşa Havalimanı’nın emekleme ve yürüme dönemini geride bıraktığını belirten Aşıklı, konuştu.

Yolculara sunulacak ek hizmetleri en uygun şekilde halka sunabilmek için yapılan toplantıya, Anamur Belediye Başkanı Mehmet Türe, Gazipaşa Belediye Başkanvekili Nihat Kalaycı, Bozyazı Belediye Başkanı Mehmet Ballı, Anamur Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Abdulkerim Çilingir ile Gazipaşa’dan sivil toplum örgütü temsilcileri katıldı.

Havalimanı terminal binasında yapılan toplantının açılış konuşmasını Havalimanı Müdürü Cengiz Aşıklı yaptı. Gazipaşa Havalimanı’nın emekleme ve yürüme dönemini geride bıraktığını belirten Aşıklı, şöyle konuştu: “Gazipaşa Havalimanı inşallah koşmaya başlayacağı döneme girdi. Düne kadar çok daha küçük uçaklara hizmet vereceği, o uçakların inip inemeyeceği konuşulan havalimanımıza bugün Türkiye’nin çok saygın bir havayolu kuruluşu olan Pegasus talepte bulunuyor. İnşallah 17 Aralık itibariyle iç hat seferlerine başlayacak. Pegasus bildiğiniz gibi 59 noktaya sefer yapan, 22 noktası iç, 37 noktası dış hat olan bir hava yolu şirketi. Böyle bir havayolunu burada ağırlamaktan son derece mutluyuz. Yöre insanlarımıza huzurunuzda bir kez daha teşekkür ediyorum. Yöre insanımız teveccüh gösterdiği takdirde sefer sayısı artacak, belki başka şehirlere seferler düzenlenecek. Tüm bunlar havayolu şirketine olan ilgiye bağlı. İlçemize hayırlı olsun.”

CİDDİ BİR POTANSİYEL GÖRÜYORUZ

Pegasus Yer İşletme Direktörü Boğaç Uğurluteğin ise, Gazipaşa Havalimanı’nın yapıldığı günden bu yana halkı ve basını çok meşgul eden bir havalimanı olarak bilindiğini söyledi.

Uçakların inip inmeyeceği konusunun uzun süre konuşulduğu havalimanının bugünlere gelmesinde Pegasus Hava Yolları şirketinin önemli katkıları olduğunu belirten Uğurluteğin, şunları söyledi: “Bu katkıyı verip, buraya sefer düzenlememek olmazdı. Ciddi bir potansiyel görüyoruz Alanya’da. Biz sadece Alanya’yı İstanbul’a değil 59 noktaya bağlamayı düşünüyoruz. Hem çok ucuz fiyatla hem de tam zamanında uçuşlarla bunu yapmayı planlıyoruz. Bunu söylerken Alanya, Anamur ve Gazipaşa’nın desteğini bekliyoruz. Bu halkın desteğiyle bu potansiyeli hayata geçirebiliriz. Bunun duyurulması çok önemli. Sizin desteğinizle bu çalışmayı büyüteceğimizi düşünüyorum”

İLGİLENİYORUZ

Pegasus Satış Direktörü Emre Pekesen de gördükleri ilgiden memnun olduklarını söyleyerek şöyle konuştu: “Biz Gazipaşa Havalimanı ile gündeme geldiği günden bu yana ilgileniyoruz. Bazı teknik konular vardı aşılması gereken. Bugün bu noktaya geldik. Bugünde hem sizlerle hem de merkezi otorite ile görüşmeye, ‘Neleri daha iyi yapabilirizi görüşmeye geldik. Bizim politikamızı biliyorsunuz. En uygun fiyatla koltuklarımızı satışa açıyoruz. Burada bir talep potansiyel var. Sadece yurt içinden değil, yurt dışından da bir talep var. Bu bir yatırım bu yatırımın tamamlanması için gerekli ek hizmetler var. Örneğin biz 40 TL’ye 39 hatta 29 TL’ye uçak bileti satarken, vatandaş buraya 60 lira, 100 lira ödeyerek gelirse yine sıkıntı olacaktır. Burada bulunmamızın sebebi bu ek hizmetleri nasıl en uygun fiyatla sağlayabiliriz. Belki belediye başkanlarımızın desteğiyle ücretsiz verebiliriz. Aynı zamanda bunu sizlerin katkılarıyla ilçenin her köyüne kadar duyurmanın faydası olacağını düşünüyorum. Aksi halde burada bir hizmet olur ama kimseye faydası olmaz. Evet bir Gazipaşa havalimanı var ama buraya Pegasus’un uçuşlarının başladığını, uygun fiyatlarla ulaşım imkanlarının olduğunu duyurmamız lazım. Bu doğrultuda merkezi yönetimden taleplerimiz olacak.Biz bir taslak tarife üzerine çalıştık."

Ana üssün Sabiha Gökçen Havalimanı olduğunu belirten Emre Pekesen, sözlerine şöyle devam etti: "Haftada 4 sefer ile başlayacağız. Kış döneminde seferlere başlıyoruz malumunuz. Yazın sefer sayısını artırmayı düşünüyoruz. Bizim çalıştığımız taslak tarife yöre halkına en uygun tarife olacak. Sabah buradan İstanbul’a gidiş akşam saatlerinde istanbul’dan dönüş olacak şekilde seferlerimizi ayarlayacağız. Yurt dışı seferlere de en uygun bağlantı seferlerini vererek uçuş yapmayı düşünüyoruz. İnşallah hergün sefer yaparız. Pegasus hava yolları hiçbir zaman birilerine şu kadar koltuğumuzu satın alın, şöyle destek olun demeyi sürdürülebilir görmedi. O yüzden böyle bir yola girmeyiz”

ELİMİZİ TAŞIN ALTINA KOYMAK İSTİYORUZ

Düzenlenecek seferlere destek verdiklerini göstermek amacıyla bir otobüs dolusu kişiyle havalimanına gelen Anamur Belediye Başkanı Mehmet Türe ise seferlerin düzenli yapılması için üzerlerine düşen her türlü sorumluluğu yerine getirmeye hazır olduklarını söyledi.

Buraya Anamur ve Bozyazı olarak üçüncü gelişleri olduğunu anlatan Türe, sözlerini şöyle sürdürdü: "Her gelişimizden sonra bir kopukluk hissettik. Aradaki kopuklukları gidermemiz gerekiyor. Yöresel menfaatlerimiz buraya destek vermekten geçiyor. Biz meclis üyelerimizle basınımızla çok fazla da abartmadan bu toplantıya katıldık. Bir mesaj vermek istedik. Bozyazı Anamur olarak taşın altına elimizi koymak istiyoruz. Bizden istenen nedir bilmek istiyoruz. Buna benzer toplantıları Anamur’da da yapılmasını öneriyorum. Biz, billboardlarla, ücretsiz servislerle bu girişime destek vermeye hazırız. Ücret konusu, aktarmadaki zaman konusu, bagajların el değmeden son noktaya gidecek olması bizler için önemli. Bunlar sağlanırsa Anamur ve Bozyazı’daki potansiyeli ortaya çıkarabiliriz. İnşallah bu toplantı amacına ulaşır. Biz elimiz boş şekilde ilçeye dönmüş olmayız.”

BÖLGE İNSANININ HAYALİ

Toplantıya katılan Anamurlu işadamı Faruk Aslan da, havalimanının bölge insanının hayali olduğunu söyledi. Şu an gelinen noktanın kendilerinin hayali olduğunu belirten Aslan, şöyle konuştu: “Adana, Antalya ve Konya arasında bir üçgen çizerseniz 500 kilometrelik bir alanda bir tek havalimanı yoktu. Bizim köyleriyle birlikte 100 bin nüfusumuz var. Yazın 250 bin oluyor. En az kendi nüfusumuz kadar bir nüfusta ilçe dışında yaşıyor. Bunlar yeteri kadar ilçesine gelemiyor. Hâla İstanbul’a 18 saatte gidiyoruz. Bir banka yöneticimiz İstanbul’a bir toplantıya gidiyor. Orada herkes anlatıyor: Şöyle geldim. Şu kadar sürede geldim diye. Bizim müdür ‘Ben 9.5 saatte geldim’ diyor. Siz Amerikan’dan mı geldiniz? diyorlar. Banka müdürümüz anlatıyor: ‘Anamur’dan otobüsü beklersiniz. 6.5- 7 saat Antalya’ya gidersiniz. Orada havalimanı kavşağında inersiniz. Taksiyle havalimanına gidersiniz. Oradan uçağa binersiniz. Bu da toplam 9.5 saat eder’ diyor. Şunu belirtmek istiyorum, biz hergün sefer olmayan bir başlangıcın tam bir başlangıç olduğunu düşünmüyoruz Bunun her güne çıkmasını istiyorum. Yapılmakta olan bir yolumuz var. O yol tamamlandığında biz Gazipaşa havalimanına yarım saatte ulaşacağız. Pegasus’tan bir sene dayanmasını istiyoruz.”

www.UlasimOnline.Com
Bu haber toplam 1826 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2005 Ulaşım Online | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.