• BIST 9050.24
  • İstanbul 19 °C
  • Ankara 21 °C

Bakan Bozdağ: 2023’te Yozgat yüksek hızlı trenin merkezi olacak

Adalet Bakanı Bekir Bozdağ ile Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık Yozgat’ta sanayici ve iş adamları ile bir araya geldi.

Grand Ser Otelde düzenlenen toplantıya katılan Adalet Bakanı Bekir Bozdağ burada bir konuşma yaptı. Bozdağ: Bugün Yozgat için son derece önemli bir günün sonunda iş adamlarıyla yapılan toplantı ile nihayetlendireceklerini belirterek,”Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık bey ilimizi şereflendirdiler, kendisini bugün Yozgat’ımızda ağırlamış olduk. Yozgat’ın gelişmesi bakımından önemli olan bilim ve sanayinin Yozgat’ta buluşması ve gelişmesi üzerinde konunun en yetkilisi tarafından Yozgat’ın yerinde görülmesi değerlendirilmesi ve bu çerçevede talimatların verilmesine Yozgat’ımız sahne oldu. Sabah Türkiye’nin savunma sanayi içerisinde ileride daha da güçlü olarak yer alacağını inandığımız Garanti Tekstilin çalışmalarını, üretimlerini geliştirdiği, yenilikleri yerinde görme fırsatı oldu. Sayın bakanımızın orayla ilgili destekleri bundan sonra da devam edecektir. Eransan’ı gezdik, orda da göğsümüzü kabartan çalışmalar var. Tabi Yozgat merkezde Teknopark’ın bulunması ayrı bir nimettir. Yozgat’ımızda ilk defa teknopark üniversitemiz bünyesinde faaliyet geçti ve orada çok önemli çalışmalar yapılıyor, belki yeni ama bunun arkası gelecek. Oldukça yenilikçi, geliştirici müteşebbis ruhlu hem Yozgatlılar hem de Bozok Üniversitesinin değerli akademisyenleri hem de Yozgat’ta yatırım yapmak isteyen, gelişmelere, değişimlere imza atmak isteyen diğer illerimizden insanlarımız için çok büyük kaynak merkezidir. Orada da güzel çalışmalar yapılıyor bugün bir kez daha yerinde gördük, emek veren herkese şükranlarımı sunuyorum” dedi

YOZGAT’IN İKİNCİ OSB’Sİ 2018’DE FAALİYETE GEÇECEK

Bugün Yozgat, Bozok Organize Sanayi Bölgesi (OSB) olarak planlanan yerde Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık bey ile beraber gittiklerini ifade eden Bakan Bozdağ, “Sayın bakanımız orayla ilgili incelemeler yaptı ve Yozgat’ımızın ikinci organize sanayi bölgemizin, Yozgat – Ssorgun arasında hatta, Yozgat – Sorgun – Alaca arasında yer alması, Yozgat’ın geleceği açısından son derece önemli olduğuna ben inanıyorum, inaşllah kısa sürede tamamlanacaktır. Ben bugün Yozgatlılara yaptığı konuşmada müjdesini veren sayın bakanımıza teşekkür ediyorum. Sadece yeni OSB’nin müjdesini vermedi, aynı zamanda Bozok OSB’nin 2018’in içerisinde yatırımcılara teslim edilmesi talimatını da bürokratlarına vermiş oldu. Bakanımıza bir kez daha teşekkür ediyorum” diye konuştu.

YOZGAT’IN 5 YILDIZLI OTELE İHTİYACI VAR

Bir ilin kalkınması,gelişmesi sadece siyasilerin başarısıyla olacak iş olmadığını vurgulayan Adalet Bakanı Bekir Bozdağ, “Siyasetçi ortamı hazırlar, altyapıyı, üstyapıyı yapar ve yatırımcı için ortak bir zemini tesis eder, onlara yapacağı yardımlar ne ise o yardımlarla ilgili elinden geleni yapar. Ama öte yandan maçı sahadaki oyuncular oynayacak. Yani iş adamları bunu yapacaklar, takım sizsiniz, biz de o takıma destek veren biri olarak görüyoruz. Takım iyi oynadığı zaman elbette biz de bundan mutlu ve bahtiyar olacağız. Onun için bugün Yozgat’a yatırım yapan bütün iş adamlarımıza ve sanayicilerimize şükranlarımızı sunuyorum. Yozgat’ın yatırım ortamının iyileşmesi için bazı altyapı eksikliklerimiz vardı. Onlarla ilgili önemli mesafeler alındı. Gerçekten bir ilin kalkınması için orada üretilen malların pazara ulaşması konusunda kolaylıkların olması son derece önemlidir. Yozgatın yolları sebebiyle sıkıntısı vardı. İki aracın bir birini sollayamadığı Yozgat yollarından bugün otoban gibi yollara geldik. İnşallah bölünmüş yolun BSK’sı bu sene önemli ölçüde tamamlanmış olacak. Yüksek hızlı tren Yozgat’a ayrı bir imkan getirecektir. Yerköy üzerinden hızlı tren Konya’ya oradan Antalya’ya, Adanaya, anyı şekilde Samsun üzerinden karadenize Türkiye’nin dörtbir yanına ulaşmış olacak. 2023’e girildiğinde Yozgat yüksek hızlı trenin ana toplanma ve dağıtma merkezinden biri haline gelecek. İnşallah havaalanımızda 2019 yılına kadar hızlı tren ile havaalımızda faaliyete geçtiğinde yeni OSB’de faaliyete geçtiğinde Yozgat yatırımcılar için çok önemli imkanlar sunan illerimizin arasında yer alacaktır. Bundan benim hiçbir şüphem yok. Bunların yapılması yatırımcılar için de ayrı kolaylık getirecek, trenle pazara daha kolay ulaşacak. Havaalanı ile buraya getirmek istediği teknik personeli ve diğer imkanları daha kolay getirebilecek. Ama Yozgat’ımızın bu alanda bir eksikliği daha var o da 5 yıldızlı oteldir. Yozgat’ın 5 yıldızlı otele ihtiyacı var. Dışarıdan gelen yatırımcıların, iş adamların, İstanbul’da ve başka yerde gördüğü bu hizmeti benzerini Yozgat’ta da bulunması gerekir. Yozgat’a 5 yıldızlı oteli kim yapmak isterse biz ona her türlü yardımı ve desteği yapmaya hazırız. Devlet keşke otel yapsa biz Yozgat’a bir tane yaparız, ama devlet otel yapmıyor. Üniversitemiz sanayimizin gelişmesi için geldi mi geldi. Teknoparımız geldi mi geldi. İnşallah bölünmüş yol, hızlı tren, havaalanıyla ulaşım Yozgat için elverişli hale geliyor mu geliyor. Yeni OSB ile daha iyi hale geliyoruz. Bunu otelle taçlandırmamız ve Yozgat’ın bu açıdan daha iyi bir noktaya taşımamız çok önemli” şeklinde konuştu.

GELİŞMİŞ İLLERLE REKABET YERİNE ONLARI ÖRNEK ALMALIYIZ

Yozgat’ın başka illerle rekabet yerine başka illeri örnek alması gerektiğini vurgulayan Bakan Bozdağ,”Bazen konuşuluyor. Bazı büyük illerde Yozgat’ı kıyaslıyoruz, Ankara ile Kayseri ile kıyaslıyoruz onun için ben diyorum ki kıyaslama bize bir şey katmaz. Biz Kayseri’nin rehberliğinden,Kayserinin başarısından, Ankara’nın başarısından, Ankara’nın rehberliğinde yol göstericiliğinden başarısından ne kadar istifade ediyoruz. Onları ne kadar örnek alıyoruz, kendi ilimize taşıyor, kendi ilimizi de aynı kulvarda koşmaya sevk ediyoruz. Biz kendi gücümüze, kendi imkanlarımıza bakacağız. Başarılı olanların gittikleri yoldan yürümeye gayret edeceğiz. Onları kıskanmak değil, onları örnek almak bizi büyütür. Onları eleştirmek değil, onların gittiği yoldan gitmek bizi başarılı kılar. Ben o yüzden diyorum ki biz kendi gücümüze,kendi imkanlarımıza bakacağız, etrafımızdaki başarılı örnekleri kendimize rehber ederek daha ileriye daha güçlü bir şekilde koşabiliriz. Onun için de ben bütün Yozgat’a yatırım yapan bütün hemşehrilerime, dışarıdan geliş Yozgatlı olmuş bütün kardeşlerimize teşekkür ediyorum. İnşallah bundan sonraki dönemde yatırım ortamının iyileştirilmesi, geliştirilmesi ve Türkiye’nin cazip noktalarından biri haline dönüştürülmesi için bugüne kadar sürdürdüğümüz pozitif çalışmaları, sayın bakanımızın, hükümetimizin destekleriyle sürdürmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

Bu haber toplam 2216 defa okunmuştur
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2005 Ulaşım Online | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.